قدرت تخصصی دخانیات ناباروری کاهش باروری

قدرت: تخصصی دخانیات ناباروری کاهش باروری استعمال قلیان اخبار اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری مجریان صدا و سیما چقدر حقوق می‌گیرند؟

در روزهایی که همه به دنبال شفافیت در پرسشها مالی و درآمدهای سازمان‌های متفاوت هستند آیا صداوسیما هم به شفافیت جهت مخاطبان پایبند است؟

مجریان صدا و سیما چقدر حقوق می‌گیرند؟

مجریان صدا و سیما چقدر حقوق می گیرند؟

عبارات مهم : دستمزد

در روزهایی که همه به دنبال شفافیت در پرسشها مالی و درآمدهای شرکت های متفاوت هستند آیا صداوسیما هم به شفافیت جهت مخاطبان پایبند است؟

این روزها، ابهام های حقوقی و مالی، شکاف هایی عمیق در افکار عمومی کشورمان ایجاد کرده هست. مردم تشنه شنیدن هستند و سخت در تلاش جهت افشای رازهای بعد پرده و چه بسیار سلبریتی های محبوبی که در قاب رسانه ملی در مقام منتقد اجتماعی از این شکاف طبقاتی سخن می گویند. کت و شلوارهای شیک و پیراهن های یقه سفیدشان را مرتب می کنند و زل می زنند به عدسی دوربین و از این تبعیض سخن می گویند. از حقایقی که مردم دوست دارند بشنوند و چه خوب است که همه چیز براق باشد. درست مثل ابتکار سامانه شفافیت. آنها این را از همه می پرسند ولی اصلا دوست ندارند کسی این پرسش را از خودشان بپرسد!

چه بالاتر از اینکه عالی ترین مقامات کشورمان، همه ارکان نظام را توصیه به براق سازی و تلاش جهت شفافیت را از توصیه های دینی مان عنوان کرده اند.

رسانه ملی باید بر این اساس آینه شفافیت باشد. آنها باید پرسش گری کنند و از همه مسئولین اجرایی و قانون گذار و ناظر و دیگر سطوح بپرسند و پرسش ها را البته براق منتشر کنند

در کنارش ولی خودشان باید به قدری براق باشند تا کسی هنگامی که از درآمدهای خود آنها پرسید به لکنت نیفتند. ولی کافی است از مدیران ارشد تلویزیون این پرسش را بپرسید: «سلبریتی های روی آنتن تان چقدر جهت هر شب اجرا می گیرند؟»، آن وقت یکی گوشی اش را جواب نمی دهد. یکی می گوید بعدا خبرتان می کنم. یکی می گوید باشد حضوری و بقیه هم از عرفی مرسوم می گویند که معلوم نیست دقیقا دقیقه ای چند هست. انگار شفافیت خوب است ولی فقط جهت دیگران!

شفاف سازی؟ شاید بعدا!
برای تهیه این گزارش، مدیران تلویزیونی نخستین کسانی بودند که به سراغ ارزش رفتیم تا راجع به ساز و کار تعیین میزان دستمزدهای مجری های تلویزیون از آنها پرسش کنیم. مجید زین العابدین، مدیر سابق شبکه پنج و مدیر فعلی شبکه یک، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم و محمدحسین رنجبران، مدیر روابط عمومی شرکت صداوسیما افرادی بودند که به دفعات با آنها تماس گرفتیم. مدیر شبکه اول که علیرغم پیامکی که برایش ارسال کردیم و معرفی خودمان و سوژه مورد نظرمان علاقه ای به پاسخگویی در این مورد نداشت یا شاید پاسخی در این باره پیدا نکرد.

محمد احسانی هنگامی که سوژه مان را شنید، گفت دراین باره تلفنی پاسخ نمی دهد و در برابر درخواست ما جهت تعیین زمانی جهت مصاحبه حضوری، متاسفانه تماس تلفنی را قطع کرد و محمدحسین رنجبران هم که مدت هاست تمایلی به پاسخگویی در هیچ زمینه ای ندارد، در برابر تماس ها و پیامک های خبرنگار خبرآنلاین، خواست تا سوژه موردنظر را پیامک کنیم و بعد لزومی به پاسخگویی ندید و ترجیح داد سکوت اختیار کند!

البته این نخستین بار نیست که مدیران تلویزیون علاقه ای به پاسخ دادن به پرسش رسانه ها ندارند و دور از دسترس بودن هر لحظه شاخصه مهم آنها بوده هست. این سوژه هم نخستین سوژه ای نیست که مدیران تلویزیون در برابر آن سکوت می کنند، هرچند می توانستند به آسانی و با پاسخ دادن به یک پرسش به بسیاری از شایعات در زمینه پرداخت دستمزدهای نجومی در تلویزیون آخر دهند؛ هرچند این اتفاق این بار که رخ نداد. شاید بعدا اتفاقات بهتری بیفتد.

۲۵۰هزارتومان جهت هر ساعت!؟
اما آیا می توان رقم دقیقی جهت دستمزد مجری های تلویزیون اعلام کرد؟ آنها که زیاد آنتن دارند و کمتر می گیرند و آنها که کمتر آنتن دارند ولی رقم های درشت تری جهت دریافتی هایشان در اینترنت انتشار یافته هست. طبیعتا تفاوت سلبریتی ای که مخاطب خاص خودش را دارد با مجری های معمول تلویزیون می تواند از زمین تا آسمان باشد ولی اینکه چه کسی چقدر بگیرد را چه کسی مشخص می کند؟

محمدحسین رضوی، تهیه کننده برنامه «پنج ستاره» با اجرای حمید گودرزی، راجع به سازوکار پرداخت دستمزد به مجری ها می گوید: «تلویزیون جهت پرداخت دستمزد مجری ها دو شیوه دارد. شیوه کدی که تلویزیون به نیابت از تهیه کننده دستمزد مجری را پرداخت می کند و شیوه دقیقه ای که دستمزد عوامل تقسیم می شود و دراختیار تهیه کننده قرار می گیرد تا به آنها پرداخت کنند.»

رضوی در تصویر العمل به این پرسش که رقم های بالای پرداختی به مجریان از کجا می آید، پاسخ می دهد: «در مجری ها هم استثنائاتی وجود دارد ولی در ۹۰درصد موارد دستمزدها به صورت کدی پرداخت می شود. به عنوان نمونه حمید گودرزی با ما قرارداد دارد ولی طبق برآوردی که در جلسه اولیه انجام می گیرد، دستمزد او تعیین می شود و از سوی تلویزیون به او پرداخت می شود.»

او راجع به رقم نرمال دریافتی مجری های تلویزیون توضیح می دهد: «به طور نرمال مجری ها جهت اجرای یک برنامه زنده ۶۰ دقیقه ای، ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزارتومان دریافت می کنند. این راجع به مجریانی است که در سامانه مجری های تلویزیون ثبت شده است اند.»

مجریان صدا و سیما چقدر حقوق می‌گیرند؟

صحبت های رضوی را یکی از مجری های تلویزیون که علاقه ای نداشت، نامش ذکر شود، این طور تایید می کند: «درباره برنامه هایی که اسپانسر ندارند رقم دریافتی مجری در همین حدود هست. همین الان من برنامه ای روی آنتن دارم که جهت اجرای هر قسمتش ۲۰۰هزارتومان دریافت می کنم. ولی برنامه هایی که اسپانسر دارند اصلا این حرف ها نیست. به عنوان نمونه من شنیده ام که مجری های مطرحی مثل احسان علیخانی و رضا رشیدپور یا حتی عادل فردوسی پور که خودشان هم تهیه کننده هستند و هم اجرا می کنند، جهت برنامه خودشان اسپانسر می آورند و علاوه بر دستمزد معمول اجرا، از رقم پرداختی اسپانسر به تلویزیون هم درصدی برمی دارند که رقم کمی هم نمی شود.»

مورد متفاوت مجری – تهیه کننده
در مورد مجری تهیه کننده ها، آگاهی از رقم خالص دریافتی ارزش امکان پذیر نیست. به عنوان نمونه هیچ وقت کسی رقمی قطعی جهت درآمد عادل فردوسی پور از برنامه «نود» یا احسان علیخانی از «ماه عسل» اعلام نکرده هست؛ برنامه هایی که سال هاست پخش می شوند و هر لحظه هم بیشترین آمار مخاطب و بالتبع بیشترین و عالی ترین درخواست ها جهت اسپانسرینگ را داشته اند.

البته جهت مثال احسان علیخانی یکی دوبار در برنامه های متفاوت به درآمدش از «ماه عسل» اشاره کرده هست. همین چند ماه پیش هم که ماجراهای موسسه ثامن پیش آمده بود، او در برنامه «حالا خورشید»، یک سری عدد و رقم مبهم جهت دفاع از خود بیان کرد که هیچ نقطه تاریکی را در این زمینه روشن نکرد. یا به عنوان نمونه عادل فردوسی پور یک بار در اوایل دهه ۹۰ رقم درآمدش از برنامه «نود» را یک و نیم میلیون تومان در ماه اعلام کرده بود که البته جهت امروز، هیچ رقم دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

تمایل مجری هایی که در تلویزیون ستاره می شوند به تهیه کنندگی برنامه های خودشان، نشان می دهد رقم ها قطعا آنقدری جالب است که مجری ها علاوه بر اجرا که باید تمرکز خود را روی آن بگذارند به تهیه کنندگی که اتفاقا بسیار پرزحمت هم است ورود می کنند و دیگر حاضر به اجرای برنامه هایی که دیگری تهیه کننده اش باشد، نیستند.

اسپانسرهای رنگارنگ تلویزیون و سلبریتی های تازه وارد!
این روزها کنترل تلویزیون را که به دست بگیری و هر شبکه ای را گزینش کنی، یک بازیگر شیک می بینی که رو به دوربین ایستاده و یک اپلیکیشن خاص را تبلیغ می کند یا از بیننده ها می خواهد ستاره… مربع را بگیرند و کلی جایزه برنده شوند! راجع به این اسپانسرهای تازه که رقابتی سخت با یکدیگر دارند و هر بار اتفاقی تازه را در این رسانه رقم می زنند و کم مانده تام کروز و برد پیت را جهت اجرا در تلویزیون کشور عزیزمان ایران بیاورند، بحث و گفت وگو بسیار هست؛ مثل این که از کجا پیدایشان شد و تلویزیون را قرق کردند و معادلات بسیاری را در این رسانه به هم زدند.

مثلا فکرش را بکنید اگر اسپانسری در کار نبود، چقدر ممکن بود محمدرضا گلزار روی آنتن تلویزیون بیاید؛ بازیگری که ده سالی بود حتی گفته می شد ممنوع التصویر هست. گلزار به لطف همین اسپانسرها حالا هفته هاست برنامه ای را اجرا می کند و در آن رخ به رخ با بیننده صحبت می کند و تصویرش در نماهای متفاوت روی آنتن می رود. ولی توصیه ای که راجع به این هنرپیشه گران سینما وجود دارد و از پیش از روی آنتن رفتن «برنده باش» بارها و بارها به آن پرداخته شده، رقم دستمزدش جهت این اجرای تلویزیونی است.

یک بار گفتند او ۱۵ میلیارد تومان گرفته، بار دیگر یک تهیه کننده تلویزیونی رقم دستمزدش را هشت و نیم میلیاردتومان اعلام کرد و یک بار هم یک رسانه در گزارشی نوشته بود که او در سود خالصی که از طریق فروش سوالات در اپلیکیشن برنامه به جیب اسپانسرها می رود، سهیم هست. هاشم رضایت ولی تمام این رقم ها را تکذیب می کند. او که پیش از «برنده باش»، برنامه «دورهمی» را با اجرای مهران مدیری جهت تلویزیون تهیه کرده بود، می گوید: «تا الان که ما با اسپانسرها صحبت کردیم هنوز اپلیکیشن «برنده باش» به درآمدزایی نرسیده که بخواهد سودی هم به گلزار بدهد.»

در روزهایی که همه به دنبال شفافیت در پرسشها مالی و درآمدهای سازمان‌های متفاوت هستند آیا صداوسیما هم به شفافیت جهت مخاطبان پایبند است؟

این تهیه کننده البته راجع به رقم دقیق دستمزد سلبریتی ها جهت اجرا در تلویزیون به سوالات ما پاسخ نمی دهد و تنها به تکذیب رقم ها بسنده می کند. به عنوان نمونه این که «هشت و نیم میلیارد از اساس غلط هست. دوستان رسانه ای می توانند هر رقمی که دوست داشتند بگویند. مثل اینکه یک بار مهران مدیری در پاسخ به چنین موضوعی گفت اصلا شما بگویید من صدمیلیون جهت هر شب اجرا می گیرم!»

هاشم رضایت در این زمینه به دفاع از تلویزیون می پردازد و می گوید: «پرداخت تلویزیون به مجری ها و بازیگرهایی که وارد کار اجرا می شوند، متعادل هست. اتفاقا در خارج از تلویزیون است که رقم های نجومی می دهند. صداوسیما در برابر پرداخت های نجومی مقاومت می کند و اجازه نمی دهد بالاتر از نُرمی که در نظر دارد رقمی پرداخت شود.»

با این شرایط، به نظر می رسد تا زمانی که قراردادها و ساز و کار حضور اسپانسرها در صدا و سیما براق نباشد، نمی توان به مشخص شدن میزان حقوق مجریان هم امیدی داشت.

خبرآنلاین

واژه های کلیدی: دستمزد | برنامه | رسانه ای | رسانه ها | تلویزیون | رسانه ملی | تلویزیون | تهیه کننده

مجریان صدا و سیما چقدر حقوق می‌گیرند؟

مجریان صدا و سیما چقدر حقوق می‌گیرند؟

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه